Ondernemingsgegevens
Josiphé
hierna vermeld als ‘Josiphé, ‘wij’, ‘ons’, ‘onze’ en ‘josiphe.be’
Contact: Conny Braeckman
Zelzatestraat 37 – 9960 Assenede – België
Ondernemingsnummer BE 1019.893.929
Telefoonnummer : 0032 (0) 479 48 67 59
Email: hello@josiphe.be
IBAN: BE28 7350 7167 6520
RPR Gent, afdeling Gent
Artikel 1: Algemene bepalingen
Onze webshop biedt consumenten de mogelijkheid om producten online aan te kopen. Onderhavige Algemene Verkoopwaarden zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt. Bij het plaatsen van een bestelling moet de klant de Algemene Verkoopsvoorwaarden uitdrukkelijk aanvaarden, waardoor hij instemt met de toepasselijkheid ervan met uitsluiting van alle andere verkoopvoorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door ons aanvaard zijn.
Andere voorwaarden omtrent privacy, cookies, intellectuele eigendom worden op de website vermeld.
Artikel 2: Prijs
Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in EURO inclusief BTW, taksen of belastingen.
Indien leverings-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld.
De prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals woordelijk omschreven. De bijhorende foto’s zijn indicatief en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.
Artikel 3: Aanbod
De webshop wordt met de grootst mogelijke zorg samengesteld, toch is het mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden ons niet. Wij zijn inzake juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie gehouden tot een middelenverbintenis. Wij zijn in geen geval aansprakelijk voor manifeste materiële fouten, publicatie- of drukfouten.
Wanneer de klant specifieke vragen heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, kan vooraf contact opgenomen worden met ons.
Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken. Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product.
In het geval dat een product niet op voorraad is, brengen wij de consument op de hoogte en wordt een alternatief voorgesteld zoals een alternatief artikel, terugbetaling of levering op een later tijdstip.
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk vermeld.
Artikel 4: Online aankopen
De bestelling wordt geplaatst door de stappen te doorlopen op de website. De bestelling wordt als geplaatst beschouwd als de laatste stap van het bestelproces werd afgerond en het betalingsproces werd goedgekeurd.
De klant heeft de keuze tussen de betaalwijzen vermeld op de betaalpagina. De betaling wordt pas effectief op het ogenblik dat de bank van de klant haar akkoord geeft. In geval van weigering wordt de bestelling als niet geplaatst beschouwd.
Wij zijn gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de klant.
Artikel 5: Levering en uitvoering van de overeenkomst
De verzendkosten voor België, Nederland, Luxemburg en Duitsland bedragen 4,95 euro voor bestellingen lager dan 75 euro. De verzendkosten voor continentaal Frankrijk, Oostenrijk en Denemarken bedragen 9,95 euro voor bestellingen lager dan 100 euro. De verzendkosten voor continentaal Italië en Polen bedraagt 17,95 euro voor bestellingen lager dan 150 euro. De verzendkosten voor Spanje en Ierland bedraagt 14,95 euro voor bestellingen lager dan 150 euro. De verzendkosten voor Zweden bedraagt 19,95 euro voor bestellingen lager dan 200 euro. Voor andere landen en plaatsen die deel uitmaken van het grondgebied van deze landen maar buiten het vasteland in Europa vallen, bvb. eilanden, zijn er afwijkende voorwaarden, neem hiervoor contact op met ons.
Uw bestelling wordt de volgende werkdag verwerkt. Onderstaand vindt u de details van de leveringen per land. Het aantal dagen voor levering is indicatief.
– België, Nederland, Duitsland, Luxemburg: 1 – 3 dagen
– Oostenrijk, Frankrijk, Denemarken: 2 – 4 dagen
– Italië, Spanje, Polen, Ierland, Zweden: 3 – 5 dagen
Bij het overschrijden van de leveringstermijn wordt de consument eerst op de hoogte gesteld van een nieuwe leveringstermijn. De consument heeft dan het recht om deze leveringstermijn te accepteren ofwel om de overeenkomst te ontbinden.
De bestellingen worden geleverd op het opgegeven adres. Indien de bezorger uw bestelling niet kan leveren bvb. omdat het adres niet bereikbaar is of er niemand is om de levering aan te nemen, zullen wij u contacteren om een nieuwe levering te regelen en kunnen bijkomende leveringskosten aangerekend worden. In geval van verlies van een levering door de bezorger, zullen wij uw bestelling opnieuw kosteloos verzenden. Indien dit niet mogelijk is zullen wij het volledige bedrag, inclusief eventuele transportkosten, terugbetalen. Elke zichtbare beschadiging, kwalitatieve tekortkoming of verkeerde levering, moet door de klant onmiddellijk worden gemeld aan onze klantendienst. Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de klant van zodra hij de goederen fysiek in bezit heeft gekregen.
Artikel 6: Herroepingsrecht
De bepalingen van dit artikel gelden enkel voor consumenten die artikelen online aankopen.
De consument heeft het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag waarop de consument het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de consument ons via een ondubbelzinnige verklaring op de hoogte stellen van zijn beslissing de overeenkomst te herroepen. De consument moet de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen heeft meegedeeld, terugzenden.
Josipé verschaft de klant de nodige documenten en instructies om de goederen terug te zenden. De kosten van het terugzenden van de goederen zijn 4,95 euro, komen voor rekening van de consument en zullen van een terugbetaling worden afgehouden. De terugbetaling gebeurt met hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. Alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten worden terugbetaald bij een volledige retour. Indien de consument bijvoorbeeld 1 van de 5 bestelde goederen retourneert, wordt de terugbetaling van de leveringskosten uitgesloten.
Retourneren is mogelijk indien de artikelen ongedragen en in originele staat zijn. Het op hygiënische manier passen van artikelen is uiteraard toegestaan. Indien je het artikel wil retourneren, zorg ervoor dat je het artikel in de originele staat naar ons terugstuurt. Wanneer een artikel een waardevermindering heeft ondergaan door het gebruik van de klant zal dit ten laste van de klant in rekening worden gebracht. De consument is alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Indien de consument de overeenkomst herroept, zullen wij de klant terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat alle teruggestuurde goederen ontvangen zijn, of vanaf de consument heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden. De consument wordt terugbetaald met hetzelfde betaalmiddel als waarmee hij de oorspronkelijke transactie heeft verricht.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Koper Josiphé via een ondubbelzinnige verklaring op de hoogte stellen van zijn/haar beslissing de overeenkomst te herroepen. Dit kan eveneens door gebruik te maken van het in bijlage 2 van het boek VI van het Wetboek Economisch recht voorziene modelformulier.
De consument kan het herroepingsrecht niet uitoefenen voor cadeaubonnen.
Artikel 7: Garantie
Krachtens de wet van 21 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen heeft de consument wettelijke rechten. De wettelijke garantie geldt vanaf de datum van levering aan de eerste eigenaar.
De klant moet contact opnemen met Josiphé en het artikel op zijn kosten terugbezorgen.
Wij hanteren wat betreft het leveren van goederen de wettelijke minimumgarantie van twee jaar, indien het goed niet conform is aan de geplaatste bestelling. Dit betekent dat bij gebreken of defecten aan het goed er een kosteloze herstelling of vervanging mogelijk is tot twee jaar na de levering. Voor zover dit mogelijk en redelijk is, heeft u de keuze tussen herstelling of vervanging. Enkel in geval de herstelling of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft u het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van de verkoopovereenkomst te eisen.
De wettelijke garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik. Er wordt in geen geval een beperking gelegd op de garantie die je hebt volgens de Belgische wetgeving.
Defecten die zich manifesteren na een periode van 2 jaar volgend op datum van levering, worden geacht geen verborgen gebreken te zijn, behoudens tegenbewijs door de klant.
Artikel 8: Klantendienst
Josiphé is bereikbaar:
Josiphé bewaart de historiek van uw bestellingen en facturen, zodat u deze kunt terugvinden in uw account.
Artikel 9: Aantasting geldigheid – niet-verzaking
Indien een bepaling van deze Algemene Verkoopvoorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten.
Het nalaten op gelijk welk moment om één van de in deze Algemene verkoopvoorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten.
Artikel 10: Bewijs
De klant aanvaardt dat elektronische communicaties en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen.
Artikel 11: Toepasselijk recht – Geschillen
Het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van internationaal privaatrecht inzake toepasselijk recht. De rechtbanken van de woonplaats van de consument zijn bevoegd bij gerechtelijke geschillen.
Beide partijen verbinden zich ertoe om in geval van mogelijke discussies of onenigheden met betrekking tot de toepassing of de interpretatie van onderhavige Algemene Verkoopsvoorwaarden eerst een minnelijke oplossing na te streven alvorens een gerechtelijke procedure te starten.
Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil is de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. U kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: https://consumentenombudsdienst.be/nl. Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan u bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: https://ec.europa.eu/odr.
Artikel 12: Klachten
Heb je een klacht of een probleem? Contacteer dan hello@josiphe.be . We helpen je zo snel mogelijk verder.